sad_pvnDMEs57q

روتین مراقبت از پوست خشک


peyman ASA peyman ASA / مراقبتی
26 شهریور 1403

زیبایی از آن مقوله‌هایی است که مردم جهان از قرن‌ها پیش همواره در تلاش برای کشف راه‌های مختلف رسیدن به آن بوده و هستند و همواره پوست زیبا یکی از معیارهای زیبایی مردان و زنان شناخته شده است. در قرون گذشته و با کمک طب سنتی افراد بدون دانستنِ ریشه‌ی علمی بسیاری از محصولات، در جهت مراقبت از پوست خود کوشیده‌اند؛ اما امروزه متخصصین با تمرکز بر حوزه‌های مختلف زیبایی به شکل جزئی‌تر به این موضوع پرداخته‌اند. در این مقاله به سراغ شناخت ویژگی‌های پوست خشک، روتین پوست خشک و معرفی محصولاتی مناسب برای محافظت از پوست خشک که توسط تیم فروشگاه آرایشی آسا مورد بررسی قرار گرفته‌اند، رفته‌ایم. اگر تمایل دارید با انواع پوست و ویژگی‌های آن آشنا شده و از روتین مناسب پوست خود اگاه شوید پیشنهاد می کنیم که با ما همراه باشید .

همان طور که در مقاله قبل درباره انواع پوست و راه های تشخیص آن صحبت کردیم پوست خشک یکی از انواع رایج تایپ پوستی می باشد که به طور خلاصه شامل ویژگی های زیر می باشد :

  • منافذ ریز و یا بسیار ریز پوست؛
  • احساس کشیده شدن پوست بعد از هربار شست و شو
  • خشک و زبر بودن پوست؛
  • لکه‌های قرمز روی پوست؛
  • چین‌وچروک‌های ریز؛
  • پوسته‌پوسته شدن؛
  • مستعد خارش و سوزش؛
  • ترک‌های پوستی. ( در برخی افراد این گزینه مشاهده می‌شود.)

روتین پوست خشک همان راه‌حلی است که به شما کمک می‌کند تا از ترک و تحریک پوست صورت‌تان پیشگیری کنید. اگر می‌خواهید این نوع مراقبت‌‌ها بیشترین میزان تاثیر را داشته باشند باید محصول مناسب را انتخاب کنید و در عین حال راه و روش‌ استفاده از آن‌ها را بدانید. ما در فروشگاه آرایشی آسا به شما کمک می کنیم تا روتین مناسب پوست خود را بشناسید.

مراحل روتین مراقبت از پوست خشک و حساس چیست؟

روتین پوست خشک به ترتیب شامل موارد زیر می‌شود:

۱- پاکسازی پوست

در قدم اول باید به سراغ پاکسازی پوست بروید. برای این منظور لازم است از محصولات پاک‌کننده و آبرسان استفاده کنید. محصولاتی که دارای اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHA) هستند، می‌توانند گزینه مناسبی باشند. پاکسازی آلودگی‌ها را از بین می‌‌برد و پوست را برای دریافت مواد مغذی و رطوبت آماده می‌کند. نوع محصول پاک‌کننده صورت و تعداد دفعات استفاده از آن به حساسیت پوست و میزان رطوبت آن بستگی دارد. اگر می‌خواهید شستشوی پوست کیفیت بهتری داشته باشد، بهتر است آن را طی دو مرحله انجام دهید:

  • در ابتدا محصولاتی را انتخاب کنید که توانایی از بین بردن چربی‌ها و ترکیبات چسبنده را دارند. این مواد در طیف وسیعی از محصولات آرایشی و بهداشتی که هر روز استفاده می‌کنید، وجود دارند. برای مثال می‌توان به انواع کرم ضد‌آفتاب اشاره کرد. برای از بین بردن ترکیبات چرب و چسبنده آن‌ها به شوینده‌هایی مانند میسلار واتر (Micellar water) نیاز دارید.
  • در مرحله دوم برای پاکسازی و شستشوی پوست باید به سراغ محصولاتی بروید که خاصیت آبرسان داشته باشند. این محصولات به‌خوبی می‌توانند رطوبت پوست را تامین کنند.

در ادامه  چند نمونه از میسلار و شوینده های مناسب برای پوست خشک را به شما معرفی می کنیم :

1- میسلار واتر مناسب پوست خشک و معمولی دافی میسلار واتر دافی پوست خشک بدون ایجاد خشکی روی پوست، آرایش را پاک می‌کند. این محصول قدرت پاک‌کنندگی فوق‌العاده‌ای داشته و ضد حساسیت است. به همین دلیل به جز صورت، برای چشم و لب خود نیز می‌توانید از آن استفاده نمایید. محلول میسلار واتر دافی علاوه بر قدرت پاک کنندگی خوب، آب‌رسانی پوست را نیز انجام می‌دهد. هیالورونیک اسید، ویتامین E و B۵ از ترکیبات موثر موجود در این محلول به شمار می‌آیند. میسلار واتر پوست خشک دافی مناسب افرادی است که پوستشان به طور طبیعی خشک یا دهیدراته است و نیاز به محصول پاک کننده‌ای دارند که بدون تحریک یا خشکی اضافه، آرایش و آلودگی‌ها را پاک نماید.

2- فوم شست و شوی صورت هیالورونیک اسید بیوآکوا: فوم شستشوی هیالورونیک اسید علاوه بر پاک کنندگی آلودگی ها و منافذ صورت شما ، به دلیل وجود هیالورونیک اسید در آن از خشکی و قرمزی بیش از حد پوست شما جلوگیری میکند.اين فوم شست و شو بينظير مناسب استفاده روزانه هست اين فوم دارای کف ملایم و متراکم می باشد که به خوبی آلودگی را از روی پوست پاکسازی کرده و خاصیت الاستین پوست رو افزایش داده و باعث محکم شدن پوست صورت می شود

3- فوم شست و شوی صورت آلوئه ورا بیوآکوا : این فوم دارای ترکیبات و فرمولاسیون عالی می باشد. در ساختار آن از موادی استفاده شده است که سبب شده این محصول دارای خواص و فواید بی نظیر و شگفت انگیزی باشد. از اصلی ترین کاربرد ها و خواص این محصول، پاک کنندگی پوست صورت از هرگونه آلودگی و میکروب های قرار گرفته شده بر روی آن می باشد. علاوه بر آن سبب تعذیه و ویتامینه شدن پوست نیز خواهد شد.فوم بیوآکوا همانطور که از نامش پیداست  دارای عصاره آلوئه ورا می باشد. این محصول به آسانی هر آنچه از میکاپ روزانه روی پوست باقی مانده است را پاک می کند. در نتیجه پوستی نرم و لطیف را برای شما به ارمغان می آورد. این محصول بی نظیر به دلیل داشتن تکه های گیاه آلوئه ورا در ساختار خود از تمام خواص گیاه آلوئه ورا برای پوست بهره برده است

4- فوم شست و شوی صورت رازیانه ( ضد چین و چروک) بیوآکوا فوم شست وشوی رازیانه دریایی و‌ هیالارونیک اسید بیوآکوا یک انتخاب عالی برای پاکسازی پوست از آلودگی هاست و مناسب استفاده روزانه است.رازیانه دریایی سرشار از آنتی اکسیدان هاست که به نوسازی و ترمیم پوستی کمک کرده و به بهبود خشکی و شلی پوست کمک میکند

5- فوم شست و شوی صورت پرتقال خونی ایمیجز : فوم شستشوی صورت ایمیجز کف غنی تولید میکند و باعث تمیزی عمیق پوست صورت از آلودگی های محیطی و مواد ارایشی می شود.این محصول دارای اثر مرطوب کنندگی و ابرسانی خوبی است و پوست را نرم و سفت میکند . این پاک کننده صورت به طور موثری جوش ها و جوش های سرسیاه را از بین می برد و باعث کاهش منافذ باز پوست می شود.فوم شستشوی پرتقال خونی از برند ایمیجر کنترل کننده چربی پوست میشود و باعث متعادل سازی اب و چربی پوست میشود.

6- ژل شست و شوی صورت حاوی روغن جوجوبا بیول : روغن جوجوبا،  ویتامین E و آنتی اکسیدان موجود در این شوینده، محافظ طبیعی پوست شما هستند. همچنین، روغن بادام کرم ژل بیول علاوه بر پاکسازی پوست، رطوبت پوست را تضمین می‌کنند.ترکیبات ملایم این محصول برای حساس‌ترین پوست‌ها هم مناسب هستند

7- ژل شست وشوی صورت نئودرم : ژل شستشوی پوست صورت جنتل پیوریفایر نئودرم برای پوست نرمال تا خشک با ترکیبات منحصر به فردی نظیر آلانتوئین، پنتاویتین و پروبیوتیک پوست شما را از تمام آلودگی‌ها پاک کرده و نرمی و لطافت را به آن هدیه می‌دهد. این ژل اسیدیته پوست را حفظ کرده و سیستم ایمنی سلولی را فعال می‌کند.

۲- تونر آبرسان

یکی از مهم‌ترین محصولاتی که باید در برنامه روتین پوست خشک وجود داشته باشد، تونر آبرسان است. این محصول را می‌توانید به‌صورت اسپری یا تیوب خریداری کنید. تونر آبرسان دارای ترکیباتی است که مواد مغذی و ویتامین‌های لازم برای پوست را فراهم می‌کند و در عین حال توانایی تنظیم PH پوست صورت را نیز دارد. بهترین تونر برای روتین پوست خشک آن‌هایی هستند که در ترکیبات‌شان الکل وجود ندارد. این نوع تونرها اغلب دارای موادی مانند گلیسیرین و اسید هیالورونیک هستند و به تسکین پوست کمک می‌کنند.

در ادامه  چند نمونه از تونرهای مناسب برای پوست خشک را به شما معرفی می کنیم :

1- تونر ویتامین C بیوآکوا :  تونر ویتامین سی بیواکوا یکی از بهترین تونر ها برای پاکسازی روزانه پوست و تنظیم پی اچ پوست است که با خاصیت روشن کنندگی فوق العاده که داره به روشن تر شدن تناژ پوستی کمک کرده و با نفوذ ویتامین سی به صورت روزانه ،شما شاهد شادابی بیشتر پوست ،و سفت تر شدن پوست خود خواهید بود.

2- تونر پاک کننده و آبرسان هیالورونیک اسید بیوآکوا : ماده اصلی سازنده این محصول هیالورونیک اسید است که از ترکیبات طبیعی آبرسان و مزطوب کننده به حساب می آید و قدرت فوق العاده ای در مرطوب کردن و آبرسانی به سلول های پوست دارد. علاوه بر هیالورونیک اسید این تونر حاوی ترکیبات دیگری مثل عصاره های گیاهی و آب گیاهی است. ( آب گیاهی آبی است که از بافت گیاه گرفته می شود). تونر هیالورونیک اسید بیوآکوا پوست را عمیقاً آبرسانی می‌کند، گردش خون را افزایش می‌دهد و PH پوست را تنظیم می‌کند و پوست را برای جذب بهتر کرم های آبرسان و سرم های مغذی آماده می‌کند. این محصول مثل تمامی تونر ها با قدرت به اعماق منافذ پوست نفوذ کرده و تمام آلودگی ها را در خود حل می‌کند و پوستی خالص و تمیز به شما هدیه می کند.

3- تونر آلوئه ورا بیوآکوا : آلوئه ورا از جمله گیاهان پرخاصیتی می باشد که سرشار از ویتامین A، B، C، D، E است و همچنین دارای مواد معدنی مانند: منیزیم، پتاسیم و زینک می باشد. که علاوه بر زیبایی پوست در درمان بیماری و یا مشکلات پوستی کاربرد زیادی دارد. در کل، آلوئه ورا سلول های مرده را ازیبن می برد و سبب نرمی و لطافت پوست نیز می شود. از دیگر ویژگی های آن می توان به آبرسانی پوست و ضد التهاب بودن آن اشاره کرد که به راحتی خارش و سوزش پوست را درمان می کند.

4- تونر بلوبری بیوآکوا : تونر بلوبری بیوآکوا یکی از محصولات محبوب برند بیوآکوا است که به خاطر خواص مرطوب‌کننده و تغذیه‌کننده‌اش شناخته شده است. این تونر مخصوصا برای پوست‌های خشک و حساس طراحی شده و به دلیل ترکیبات طبیعی و موثرش، توانسته جایگاه ویژه‌ای در میان محصولات مراقبت از پوست پیدا کند.

5- تونر ویتامین سی نئودرم : تونر صورت پوست نرمال و خشک ویتامین سی پلاس نئودرم 200 میل حاوی ویتامین سی و فاقد پارابن می باشد و باعث پاکسازی عمقی پوست از آلودگی و کوچک شدن منافذ باز پوست می باشد.

۳- سرم پوست

در این مرحله از مراقبت‌‌های روتین پوست خشک به سرم‌های پوستی مانند سرم هیالورونیک اسید نیاز دارید. این محصولات بر پایه آب و روغن هستند و ترکیباتی مانند ویتامین C، عصاره‌ و روغن‌های گیاهی را دارند که به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کنند. انواع سرم‌های پوستی، پروتئین‌های کلاژن و الاستین پوست را تقویت می‌کنند؛ این پروتئین‌ها در جوانسازی و شادابی پوست نقش مهمی دارند. همچنین سرم‌های پوستی در روشن شدن پوست صورت موثر هستند.

در ادامه  چند نمونه از سرم های مناسب برای پوست خشک را به شما معرفی می کنیم :

1- سرم آبرسان هیالورونیک اسید بیوآکوا : سرم آبرسان هیالورانیک اسید بیوآکوا  استفاده از آن در ابتدا نیاز پوست شما به رطوبت و مواد مغذی را برطرف می‌کند و در نهایت به نرمی، لطافت و شادابی پوست شما منجر می‌شود. سرم هیالورانیک اسید بیوآکوا به تعادل روغن طبیعی پوست شما هم کمک می‌کند.با استفاده از این محصول به علت تامین رطوبت و هیدراسیون کامل پوست، صورت شما روشن تر و شفاف تر خواهد شد، همچنین زبری و خشکی پوست به طور کامل درمان می شود همچنین بافت این سرم به هیچ عنوان چرب و چسبنده نیست و بعد از استفاده هیچ حس ناخوشآیندی به شما منتقل نمی کند.

2 - سرم آبرسان هیالورونیک اسید VEZE:  هیالورانیک اسید موجود در محصول ، خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش میده و طراوت و شادابی را به آن برمیگرداند. سرم جوانساز و لیفتینگ برند وزه با دارا بودن مقدار زیادی اسید هیالورانیک، در انتقال فواید بی شمار این ماده برای پوست، دارای بهترین عملکرد است.افزایش متابولیسم سلولی و حفظ آب میان سلولی، برای محافظت سلول ها در برابر پاتوژن ها یکی از پیامدهای استفاده از این سرم لیفت و پاکسازی پوست است.سرم پاکسازی و لیفت پوست هیالورانیک اسید وزه، بهبود بافت پوست( سفت کنندگی و جمع کننندگی ) را سرعت می بخشد

 

۴- مرطوب‌کننده

این محصولات به دلیل ساختار غلیظی که دارند، قدرت دفاعی پوست را تقویت می‌کنند و در ترمیم آن موثر هستند. در ترکیبات آن‌ها موادی مانند اسید هیالورونیک، سرامیدها (نوعی چربی طبیعی موجود در پوست)، گلیسیرین و ویتامین‌های گروه B مانند نیاسینامید (Niacinamide) وجود دارد. این مواد لکه‌ها و قرمزی پوست را از بین می‌برند و در رفع چین و چروک‌و آکنه‌ها موثر هستند. به همین دلیل پزشکان متخصص پوست و مو استفاده از این محصول را در روتین پوست خشک و لک دار توصیه می‌کنند.

در ادامه چند نمونه از ابرسان های مناسب برای پوست خشک را به شما معرفی می کنیم :

1- کرم آبرسان برنج بیوآکوا :  کرم آبرسان صورت برنج بیوآکوا BIOAQUA سفید کننده و مرطوب کننده پوست صورت می باشد و باعث افزایش قابلیت ارتجاعی پوست و جلوگیری از خشکی پوست می شود.این کرم به دلیل داشتن عصاره برنج سفید کننده پوست می باشد و باعث کم رنگ شدن لک ها می شود.یکی از ویژگی های این کرم صورت ضد چین و‌ چروک است که حتی از ایجاد خطوط ریز پوستی جلوگیری می کند.استفاده از این کرم باعث افزایش قابلیت ارتجاعی پوست می شود. یکی از کاربردهای این کرم صورت قدرتمند بهبود زبری پوست خشک می باشد. این کرم کمک به افزایش ساخت کلاژن می کند که باعث جوانسازی پوست می شود.مرطوب کننده و نرم کننده پوست است و باعث لطیف تر شدن پوست شما می شود.توجه داشته باشید که با خشک شدن پوست به مرور زمان پوستتان دچار ترک می شود که باعث می شود سن شما بیشتر به نظر برسد. 

2- کرم آبرسان بلوبری بیوآکوا :  کرم آبرسان پوست بلوبری بیوآکوا برای کسانی که به دنبال یک کرم مراقبت از پوست بی نظیر می گردند، یک انتخاب فوق العاده است. کرم اسانس بلوبری، برای آبرسانی و مرطوب کردن پوست، بسیار مناسب است. خشکی و زبری پوست به مرور، شادابی و نشاط پوست را گرفته و موجب ظهور چین و چروک روی پوست می شود که قطعا روی ظاهر، تاثیرات ناخوشایندی گذاشته و اعتماد به نفس فرد را از بین می برد.اصلی ترین وظیفه ی کرم اسانس بلوبری، رطوبت و آبرسانی به پوست های خشک و زبر است. بنابراین استفاده از این کرم به شدت برای پوست های خشک توصیه می شود. این کرم مرطوب کننده به دلیل ترکیبات طبیعی و مفیدی که دارد، برای استفاده ی هر نوع پوستی کاملا مناسب است.

3- کرم آبرسان آلوئه ورا بیوآکوا : می‌توان به جرات از آلوئه ورا به عنوان پرطرفدارترین گیاه جهت درمان مشکلات پوستی نام برد. گیاه آلوورا برای رطوبت و آبرسانی به پوست‌های خشک و زبر، بهترین گزینه موجود است. خواص مرطوب کنندگی و آبرسانی این گیاه، برطرف کردن و درمان چین و چروک‌های پوستی را به دنبال دارد. آلوئه ورا برای پوست‌های آفتاب سوخته و ملتهب، بهترین داروی طبیعی و یک تسکین دهنده بی نظیر است.

4- کرم آبرسان سیمپل : کرم مرطوب کننده سیمپل مدل Rich بر پایه آب می باشد . همین امر سبب می شود تا این محصول بافت بسیار سبکی روی سطح پوست ایجاد کند و به راحتی جذب پوست شود. کرم مرطوب کننده سیمپل مدل Rich همچنین سبب شادابی و طراوت هر چه بیشتر پوست صورت می شود، از قدرت آبرسانی بالایی برخوردار است، به گونه ای که بعد از مصرف تا 12 ساعت پوست را آبرسانی می کند.وجود ویتامین ها برای سلامتی پوست و بدن بسیار ضروری است. از جمله این ویتامین ها می توان به ویتامین E اشاره کرد که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و ضد سرطان می باشد. این کرم آبرسان حاوی ویتامین هایی هم چون ویتامین E و B5 می باشد که باعث شده این محصول در نوع خود یک کرم فوق العاده به شمار رود.کرم آبرسان و مرطوب کننده سیمپل مدل rich در ساختار خود فاقد الکل بوده و به همین جهت می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی باشد که پوست حساسی دارند.کرم آبرسان و مرطوب کننده سیمپل مدل rich فاقد هرگونه رایحه می باشد. به همین دلیل افرادی که بیماری تنفسی دارند هم می توانند به راحتی از محصول استفاده کنند.

5- کرم آبرسان مدل هیدروسنس نئودرم : آبرسان و رطوبت رسان قوی پوست, حاوی هیالورونیک اسید (تولید کلاژن),حاوی گلیسیرین، اسید هیالورونیک، کلسترول لانوسترول استر، ویتامین E و B5,جلوگیری از پیری زودرس بخاطر آنتی اکسیدان‌های طبیعی, کرم بسیار سبک بدون حس سنگینی و چربی, فاقد پارابن مناسب پوست های خشک تا نرمال

6 - کرم آبرسان ویتامین E و اوره ایباگ : کرم ویتامین E بیوآکوا با ترکیبات غنی از اوره و ویتامین E، به پوست آبرسانی میکند و موجب نرمی و لطافت آن میشود. این کرم برای کسانی که میخواهند پوستشان را مرطوب، تغذیه و تعادل چربی آن را حفظ کنند، بسیار مناسب است.

۵- روغن صورت

این محصولات سرشار از اسیدهای چرب، ویتامین E و C، آنتی اکسیدان‌ها و سایر مواد مغذی هستند و به آبرسانی، تغذیه و محافظت از پوست کمک می‌کنند. به همین دلیل استفاده از آن‌‌ها در روتین پوست خشک و دهیدراته می‌تواند مفید باشد. این محصولات به تنهایی یا در کنار سایر محصولات مراقبت از پوست مانند انواع سرم یا مرطوب‌کننده‌ها قابل استفاده هستند. شما می‌توانید از روغن‌های سبک‌تر در طی روز و از روغن‌های سنگین و غنی‌تر برای روتین پوست خشک در شب استفاده کنید.

۶- کرم ضد آفتاب

یکی دیگر از مهم‌ترین مراحل روتین پوست خشک در طی روز، استفاده از کرم ضد‌آفتاب است. سعی کنید این محصولات را پس از مرطوب‌کننده‌ یا روغن صورت استفاده کنید. مصرف کرم ضد‌آفتاب روی پوست خشک، بدون زیر‌سازی، می‌تواند میزان آسیب اشعه UV خورشید را افزایش دهد. به سراغ کرم ضد‌آفتابی بروید که سبک باشد و منافذ پوست را مسدود نکند. انسداد منافذ پوست ریسک بروز جوش صورت را افزایش می‌دهد.

۷- کرم دور چشم

شما می‌توانید کرم دور چشم را در روتین پوست خشک قبل از خواب و یا در طی روز استفاده کنید. پوست اطراف چشم ظریف‌تر از بقیه نقاط صورت است و به مراقبت‌ بیشتری نیاز دارد. این نوع کرم‌ها نیز دارای موادی مانند اسید هیالورونیک، ویتامین C، روغن شی، کلاژن و ویتامین B هستند که همگی به حفظ رطوبت پوست و جوانسازی آن کمک می‌کنند.

۸- ماسک صورت

برای روتین پوست خشک قبل از خواب بهتر است از ماسک‌های آبرسان در آخرین مرحله استفاده کنید. این ماسک‌ها را روی پوست‌تان قرار دهید و صبح بعد از بیدار شدن از خواب، آن را بشویید. این محصولات به دلیل دارا بودن اسید هیالورونیک و آنتی اکسیدان باعث نرم‌ و صاف شدن پوست می‌شوند.

 

 

 

 

برای ارسال نظر باید عضو شوید